A Détacher @ New York Fashion Week Fall 2015

E estamos de volta ao mundo da Moda para vos apresentar mais uma colecção de Outono/Inverno. Ao contrário dos posts que tenho vindo a publicar até agora, esta não é a colecção de uma casa de moda, mas sim de uma marca, que não deixa, no entanto, de apresentar as suas linhas de roupa durante as semanas da Moda. Mas sem mais demoras, hoje apresento-vos a colecção de Outono/Inverno da A Détacher.

And we’re back to the world of Fashion for me to present another Autumn/Winter collection. Contrarily to the posts that I have been publishing until now, this one is not about a collection from a fashion house, but it’s about a brand which, no matter what, has been presenting its clothing lines at fashion weeks. But without further ado, today I present you guys the new A Détacher’s Autumn/Winter collection.

A Detacher Fall 2015 (1)A Détacher is a clothing label, a store, and a selection of objects and art. It is the project/business of Monika Kowalska. A Détacher clothes are individual explorations into surface, form and function – a research into the formal posture of each garment.” (x)

A Détacher é uma marca de roupa, uma loja e uma colecção de objectos e arte. Ela é o projecto/negócio de Monika Kowalska. As roupas d’A Détacher são explorações individuais de superfície, forma e função – uma pesquisa na postura formal de cada peça de vestuário.” (x)

A Detacher Fall 2015 (2)Este é mais um exemplo da uma colecção característica das estações de Outono e Inverno, se é que na realidade semelhante coisa existe. A abundância de cores escuras, como o preto e o azul, e de cores neutras, como o branco e o cinzento, certamente confere-lhe um ar sóbrio. No entanto, consegue-se ainda destacar o uso de cores mais vibrantes como o laranja e o dourado, ainda que sejam cores mais acessórias. Porém, o verdadeiro destaque vai para as peças de malha (conjuntos 2, 7 e 8) e para o uso de padrões (conjuntos 4, 6, 10, 11 e 12), uma tendência que de certo modo esta presente em qualquer tipo de colecção. Por último, podemos encontrar ainda a seguintes tendências: camurça (conjunto 9), pêlo (conjunto 10), saias-lápis (conjuntos 11 e 12) e saias de cintura subida (conjunto 11).

This is another exemple of a characteristic Autumn and Winter collection, if such thing really exists. The abundance of dark colours, such as black and blue, and neutral colours, such as white and gray, certainly give it a sober look. However, we can also highlight the presence of brighter colours, such as orange and gold, even though these are just accessory colours. Nevertheless, the true highlight goes to knitwear pieces of clothing (outfits 2, 7 and 8) and the use of patterns (outfits 4, 6, 10, 11 and 12), a trend that is present in every single type of collection. Lastly, we can also find the following trends: suede (outfit 9), fur (outfit 10), pencil-skirts (outfits 11 and 12) and high-waisted skirts (outfit 11).

O que acham desta colecção? Quais são os vossos conjuntos favoritos? | What do you think of this collection? Which outfits are your favourite

4 thoughts on “A Détacher @ New York Fashion Week Fall 2015

Say what's on your mind

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s